martes, 9 de octubre de 2007

IMATGE DE LA SETMANA

5 comentarios:

  1. I tu què opines, homeless? Haurien d'anar a Frankfurt escriptors catalans en llengua castellana, o només els qui escriuen en català?

    ResponderEliminar
  2. És una situació compromesa, molt compromesa, però per una vegada a la vida em mullaré. Jo em decanto per escriptors només en català, es tracta de defensar una llengua, una cultura, una identitat, una certa manera de pensar que abarca des del sud de França, Catalunya i l'Alguer, català sense fronteres.És una llengua tant maca i amb tants recursos literaris que veure com cada dia es va perdent a poc a poc, la debilita.
    Digueu-me idealista, potser.
    Encara que d'aquesta manera m'excloc a mi mateixa d'una manera directa, sóc realista.Però es que l'altre dia vaig sentir uns comentaris al FFCG que em van arribar a l'ànima i em van remoure la meva part més catalana.

    ResponderEliminar
  3. Yo también he tenido en alguna ocasión el sentimiento de rabia cuando (por ignorancia) alguna persona ha hablado despectivamente de Catalunya delante mío (llamándome -in my face- el catalino, por ejemplo)... pero, precisamente por eso, no les des a los energúmenos que se metan con Catalunya y el catalán la satisfacción de colocarte en su misma postura (pero cambiada de signo). ¿Al simio, lo que es del simio? No sé no sé...

    Respecto a la cuestión que plantea Ojalancia: si se tratara de una exposición sobre literatura catalana, no tendría dudas: sólo deberían asistir escritores que escriban en lengua catalana.

    Sin embargo, si la presentan como una exposición acerca de la cultura catalana, creo que entonces se están olvidando de una gran parte de aquélla (que es plural, y de la que no se olvidan, por cierto, a la hora de encargar pregones en las fiestas de la Mercé o al ir a mendigar votos). Parece un mero juego de palabras, pero las palabras son los moldes de nuestra manera de pensar.

    ResponderEliminar
  4. Gràcies Atticus per la teva encertada i sempre admirable opinió.
    Però ens queda saber, que em pensa el nostre poeta Ojalancia, torno la pilota al teu camp.

    ResponderEliminar
  5. Coincideixo totalment amb atticus. Qualsevol cosa que afegís seria pura reiteració.

    ResponderEliminar