jueves, 25 de abril de 2013

POST SANT JORDI


Un Sant Jordi més a una ciutat, Barcelona, que surt al carrer en massa amb l'excusa de comprar un llibre, de comprar una rosa o manifestar-se per un desig cada vegada més evident d'una merescuda independència.
Un dia de bon temps, d'un sol que il.lumina les Rambles, els Passeigs, els carrers que limita un espai-temps, 23 d'abril.
Encara que la realitat sigui això una excusa, per a que tothom (intrusisme deleitant)  pugui publicar un llibre: mediàtics, televisius, polítics, esportistes... i comprovar que malauradament la nostra taxa de lectors va caient poc a poc.
En molts casos aquests llibres quedaran oblidats a sobre d'una taula i/o molts ni tan sols s'arribaran a obrir. Tot i que, s'ha de dir que els llibres també s'han convertit en un objecte de luxe. Caldria valorar el global del que es paga.
En contra d'aquest boom, escriptors seriosos (incansables treballadors)  que defensen la seva carrera, la seva forma de pensar, de transmetre, d'aconseguir que molts s'identifiquin i es trobin atrets per la lectura.
Una lectura que implica moltes coses però no deixa d'ésser un fet cultural,  un fruir del que llegeixes en paper o digital (endinsar-se en altres móns que ens omplin), que ens fa potser més lliures, més oberts, més entenedors.
Però per als lletraferits és un dia per regalar, per omplenar de lletres i literatura la vida de tots aquells amb qui la compartim. La Festa del Llibre i de les emocions.
Vaig deixar-me emportar per l'onada de Rambla Catalunya dos cops. La primera, temps destinat per dinar, xerrar i viure l'ambient amb una editora amiga i la segona, em vaig arribar fins a la paradeta de La Central per gaudir de la signatura de llibres d'un escriptor i amic que em fa sempre retrobar-me amb la bona literatura. L'Edson Lechuga signava al seu primer Sant Jordi i es mereixia que tots aquells que hem gaudit del seu bon savoir faire l'acompanyessim.
Va ser un moment d'aquells per recordar, per tornar a viure potser en un altre Sant Jordi.
En un altre temps, que haurem de plantejar-nos moltes coses i que tant de bo continui sent amb la inseparable i incomparable  companyia dels llibres.


3 comentarios:

  1. Tienes razón, Homeless. No recuerdo los libros que he adquirido en Sant Jordi los últimos años, en las Ramblas o en La Central del Raval (creo que todos ellos los leí); lo que sí recuerdo es con quiénes compartí la fiesta, ojeando/hojeando libros ese día, paseando, cenando y flotando en un ambiente increíble.

    ResponderEliminar
  2. Una gran festa, un gran post... però ens podries dir quin llibre et van/vas regalar????

    ResponderEliminar
  3. Hola Catkatracha. Vaig regalar quatre llibres
    - un sobre els secrets dels cosmétics per a una noieta molt eixerida i companya d'anglés
    - dos del sr. Lechuga a la meva companya de feina i al meu monitor de piscina
    - El rumor del oleaje de Mishima a un amic que ho necessitava.
    I a mi em van regalar seguint les meves orientacions de dibuix ultimáment el de John Berger-El quadern de Bento que ja he començat i m'està agradant molt
    Que tinguis molt bon viatge, gaudeix al màxim, et seguirem pel blog. Fins aviat.
    homeless

    ResponderEliminar