lunes, 8 de abril de 2013

EXPOSICIÓ: PORTES DE BARCELONA



Sala Ciutat (cr. Ciutat,2)
Del 6 de març al 13 d'abril de 2013
Entrada gratuïta

Horaris

De dilluns a dissabte:
de 15.00 a 20.00 h.
Diumenges i festius:
de 10.00 a 14.00 hores.

En aquest cas, a la primera part de l'exposició, disposem de les fotografies de Lluís Duran, que  ens ajuden com a testimoni actual d'una época de la ciutat entre el Modernisme i el Noucentisme. Aquests  petits tresors arquitectònics, aquestes portes, les seves històries aquí exposades van marcar un canvi i una evolució de la ciutat. La creació i valoració d'una sèrie d'oficis essencials per tirar endavant i que sempre van ser capdavanters en molts aspectes.
Portes de fusta, de ferro, de forja, amb motius vegetals, florals, al.legòrics o fantàstics. 
A la segona part, una referència al concurs #opengram#openhouse sobre les fotos enviades pels visitants en unes jornades de portes obertes a edificis de Barcelona. Una altra visió més personal i no professionalitzada.
Un conjunt original i ben presentat,de petit format, que en alguns moments m'ha descobert alguna porta que no coneixia o que mai m'hi havia fixat. I que ara potser me la miraré d'una altra manera (com la que hi ha al carrer Girona amb Aragó i que la propera setmana aniré a fotografiar)
Sempre m'ha agradat fotografiar portes, allà a on vaig, per a mi tenen una simbologia especial, potser perque puc imaginar o percebre el que hi ha darrera d'aquella porta  o bé  fins i tot  hi podria veure una història per escriure. 
Però a més a més les portes d'aquesta exposició són les de la meva ciutat i això encara té més valor, m'expliquen l'evolució d'una societat i d'una manera de viure.





Un espai d'exposicions i participació per als barcelonins que ens apropa la ciutat i que no podem deixar perdre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario