Barcelona
Fins al 6 de gener
El fotoperiodisme ens porta a casa cada any les imatges sobre els conflictes socials, els esdeveniments i els aspectes naturals de més actualitat.
Per a
tocar la fibra de tots aquells que veiem la fotografia com un mitjà artístic
d’expressió i de coneixement de la realitat que ens envolta.
Aquest
any entre les més impactants, a més de la reconeguda fotografia de Samuel
Aranda: la de la mare bressolant al seu fill ferit, no em puc oblidar de
l’addicte al sexe d’Ucraïna, de la setmana de la moda a Senegal, o de l’home
xinès que protesta escalant un edifici, o de les manifestacions de la Primavera
Àrab i de les seves conseqüències, o
també la crisi immobiliari als Estats Units.
No deixo de pensar que en aquest sentit la globalització i la presència de mitjans fotogràfics en certes parts del món ens apropen altres vivències però també reflexiono sobre d'altres moments en que les condicions de certs païssos no deixen obrir un canal de comunicació a aquests elements interpretatius i com la part més fosca, que supera la ficció no troba una manifestació correcta i que dongui com a resultat l'actuació o reinvindicació davant dels fets palpables.
No hay comentarios:
Publicar un comentario