viernes, 10 de diciembre de 2010

EL RACÓ DEL LECTOR

Maletes perdudes
Primera novela després d’una bona experiència en contes. Ens endinsa en la història d’un personatge i de la seva vida viatjant per Europa. Amb un llenguatge planer, directe, alegre i que tracta al lector d’una manera íntima. Ens desvetlla la reconstrucció de la vida i aventures del protagonista per part d’unes persones molt properes a ells. No vull descobrir la sorpresa
Bona manera de conèixer els nous exponents nacionals-


 Extraña forma de vida
Petit format però un llibre fantàstic, d’una delicadessa expressiva que emociona, que ens porta al món de l’escriptor mateix, d’una decisió que hauria de prendre, d’un moment en la vida del protagonista, d’un fado que va ser la raó per la qual vaig arribar a aquest llibre: “Extraña forma de vida” (aquesta meravellosa cançó, que em va culpir al concert de Dulce Pontes) de la manera més imprevisible i amb una certa dificultat per localitzar-lo (es troba descatalogat).
Que poden dir d’Enrique Vila-Matas, de la seva literatura que tant mereix de llegir i que mai defrauda.

2 comentarios:

  1. Gracias, Homeless, no conocía este libro pero lo incluiré en la carta de Reyes: "Encontré el título del libro en el aeropuerto de Lisboa al ver un disco con un fado de Amália Rodrigues que se llamaba Estranha forma de vida. Me enamoró no exactamente el título sino la belleza de Amália. Y en mi ciudad encontré la historia que iba a contar: la de un barcelonés dividido entre dos amores y entre dos actividades parecidas, la de escritor y la de espía. Recuerdo que, escribiendo ese libro, acabé transformándome en una especie de Fernando Pessoa del barrio de Gràcia de Barcelona. Escribir o la única forma interesante de estar en el mundo, extraña forma de vida." (Enrique Vila-Matas)

    ResponderEliminar
  2. Grande, Vila-Matas. La frase de cabecera de su web durante estos días: "La mitad, como mínimo, de lo que contamos debe quedar sin explicaciones que lo hagan demasiado comprensible. ¿O acaso vamos nosotros por la calle comprendiéndolo absolutamente todo?"

    De esta frase, me fascina absolutamente el "demasiado".

    ResponderEliminar