viernes, 4 de febrero de 2011

EL RACÓ DEL LECTOR

FIESTA EN LA MADRIGUERA
JUAN PABLO VILLALOBOS

Una manera diferente de acercarse al mundo de los niños, pero de unos niños diferentes. Tochtli es hijo de un narco mexicano y nos muestra gracias a la voz infantil del escritor como puede ser la vida de estos personajitos de unos cinco años. La realidad de aquellos que tienen un mundo propio.
Una fantástica primera novela que te sorprende con sus giros personales y esa manera tan atractiva de tratar un tema que merece la atención y una literatura que te arrastra a reflexionar si es posible llegar a meterse tanto en la piel del protagonista como para verse emocionado por los detalles en que ni tan siquiera alguna vez te has parado a pensar.
Un viaje por territorio narco.


EL PORT DE LES AROMES
JOHN LANCHESTER


Hong Kong la ciutat que ha marcat bona part de la Xina, del Japó, del món oriental. Un viatge històric pel segle XX,  pels canvis produïts en aquest territori. Uns personatges occidentals atrapats pel desig de trobar un altre món diferent i que acaben impregnats d'aquesta gran ciutat per a tota la resta de la seva vida.
Política, corrupció, canvis socials, poder, traïció,  l'encissadora manifestació de la modernitat i de les tradicions. Històries de personatges que s'encreuen en un camí sense retorn.
John Lanchester amb una literatura súbtil ens enganxa de principi a fi, una narració intensa i plena de moments importants, de qualitat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario