viernes, 16 de marzo de 2012

FUNDACIÓ MIRÓ: L'ESCALA DE L'EVASIÓ


L'escala de l'evasió
Joan Miró
Fins al 18 de març

Una oportunitat única de veure una retrospectiva d'un dels pintors amb una trajectoria més impactant.
Els seus inicis marcats pel cubisme i el realisme que determinen la seva implicació amb el seu país, el seu amor per aquesta terra que ens envolta, la seva terra de Mont-Roig i cap a la natura, tots aquells elements que comparteix en la seva época de formació.
L'etapa del descobriment de París, quan inicia un canvi radical influenciat per tot allò que troba allà, per tota aquella efervescència d'artistes.
La seva reacció davant de la realitat de la guerra que el farà recapacitar i mostrar-nos la seva manera de viure aquell moment en la sèrie de Constel.lacions i finalment el seu tancament a Mallorca, amb tot un nou cicle d'obres reinvidicatives i que no deixen indiferent.
Per a mi una exposició de descoberta, d'intencions de continuar amb la investigació dels artistes del segle XX.
Quadres que m'han captivat, quadres que m'han deixat un gust d'incompressió, quadres en els quals he reconegut la seva simbologia, quadres que m'han donat pau, altres  m'han portat a un món de tristor i por, de patiment però en definitiva una experiència positiva només alterada per la gran quantitat de públic present a les seves sales.







Una sel.lecció del que m'ha agradat més, apart de l'edifici, la vista de Barcelona i les escultures d'aquest artista allà exposades.
En queda molt per aprendre, molt per veure, molt per convertir en coneixement aplicable. És una feina dura però satisfactoria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario