sábado, 26 de noviembre de 2011

EXPOSICIONS: FUNDACIÓ SUÑOL I GALERIA MONTORIOL

Dues propostes per a gaudir de l'art contemporani en una tarda d'aquelles que tothom es llença compulsivament al carrer per a fer les primeres compres nadalenques.
Primera: 
FUNDACIÓ SUÑOL
Passeig de Gràcia, 98 (a tocar de la Pedrera)
www.fundaciosunol.org
Amb dues exposicions bastant completes. La primera, una retrospectiva de l'obra de Luis Frangella (1944-1990), primer contacte per a mi (haig de reconèixer que en art modern estic molt peix).
Arquitecte de formació però artista amb un marcada contundència abrumadora., referenciada pel poeta Ángel González. En termes generals, m'han agradat molt els seus treballs sobre acetat, les seves sèries d'espelmes (aquesta difícil representació del temps) i l'estudi rotatori sobre retrat que m'han servit per acabar d'entendre una mica més les diferents perspectives.




Tot un descobriment.
La segona exposició: "27 obres, 18 autors", que pertany al fons de la Col.lecció Suñol. Amb artistes com Andy Warhol, Antonio Saura, José Manuel Broto entre d'altres, veure diferents técniques i gaudir de moments per a intentar entendre algunes de les obres que escapen de les meves possibilitats (hi ha moments que em sento una mica fora d'enquadre)



Destacar crec que coses molt, molt interessants des del meu més humil punt de vista sobre coneixements d'art: Manolo Millares amb la seva Pintura nº 5 (l'adoptaré com a referent propi, m'ha impactat), José María Sicilia amb el seu Flor Marco Negro i Claudio Bravo am el seu fabulós Paquete Negro.
Segona:
GALERIA  ESTHER MONTORIOL
Diputació, 339
www.montoriol.com


Sempre fa il.lusió quan un company et comenta que exposa i que es recompensa la seva feina. En aquest cas m'he atensat a aquesta galeria amb una excusa molt bona, veure els quadres de la Cecília Bardají (http://www.ceciliabardaji.es/%c3%b3leos/) .




És un d'aquells artistes que veritablement em sorprenen,  perquè el seu estil és personalíssim, molt diferent d'altres. Els seus treballs sobre fusta amb oli, la manera extraordinària que li dona a les seves composicions, el que transmet a través d'aquest colors i de les formes des de l'abstracció.
Els seus quadres formen part d'una col.lectiva contemporània amb petits tresors.

1 comentario:

  1. Asaltamuseos, trotaexposiciones, visitador-de-pintores-contemporáneos, esponjadetodoslosestilos, descubridorinsaciable, archicurioso, pateadorpictórico y pintorcompulsivo, Homeless, vislumbro un salto de calidad en tus próximas producciones dibujísticas y oleoginosas.

    Juanan

    ResponderEliminar