viernes, 16 de septiembre de 2011

CHILLIDA A LA FUNDACIÓ MAEGHT

Fundació Maeght
St. Paul de Vence

No m’esperava pas que la visita a la retrospectiva de Chillida fos tant i tant completa. Però tot s’ha de dir, el que més em va sorprendre va ser la diversitat d’obres de diferents materials, la extensa biografia exposada només entrar al museu i la distribució dels treballs.

La video-entrevista a un Chillida que ens descobreix el fonament de la seva obra i les imatges in situ de la realització de les peces em van copçar molt.
Chillida és per a mi un dels escultors més fascinants, aquesta geometria de formes que les fan vives d’una manera especial i un sentiment de pau que em produeixen barrejat amb una atracció personal inesgotable, em porten a una investigació constant del seu món i de la seva obra. I ara que ha tancat el seu centre Chillida-Leku a prop de Donostia, aquesta era una bona excusa per recuperar el seu treball i comprendre el seu elegant equilibri contextual amb allò que l’envolta: la forma, la llum i el material.
Per a tots aquells que els hi agradi Chillida:  excepcional.

1 comentario: